İtibar Yönetimi Nedir, Neden Gereklidir?

Bu Yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz.

Markalaşmanın giderek önem kazandığı bir dönem içerisindeyiz. Dolayısıyla, kurumsal hareket edemeyen ve markalaşma yolundaki adımları yerine getirmeyen işletmeler sürdürebilirlik risk alıyorlar. Ancak şunun da bilinmesi lazımdır: Bazen göz önünde olmak, daha tehlikeli ve riskli bir durum yaratabiliyor. Çünkü en ufak hata ve zelzelede kalınması halinde markanın oluşturduğu imajın ve prestijin erimesi mümkündür.

Özellikle internet gibi bir mecranın ortaya çıkışından sonra, markaların uzun seneler çalışarak yarattıkları değerlerin bir yorumla heba olması söz konusu olabiliyor. Bu nedenle, itibar yönetimi çok önemli bir çalışma modeli haline geldi. Kurumlar, gerek kendi içlerinde gerekse de, dışarıdan aldıkları hizmetlerle itibar yönetimi için hassas şekilde çalışıyor.

Online itibar yönetimi

İtibar yönetimi sürecinin büyük bölümünün internet üzerinden yürütüldüğünü ifade edebiliriz. Artık insanların haber aldıkları, herhangi bir ürün hakkındaki yorumlara forumlar aracılığıyla ulaştıkları, şikayetleri anbean şikayet siteleri üzerinden takip edebildikleri ve sosyal medya üzerinden fikirlerini paylaştıkları bir dünya söz konusudur. Bu dünyayı yönetenler ise, tüketicilerdir. Geleneksel reklam modelinde ise, üreticilerin hakim oldukları bir yapı söz konusudur. Bu nedenle, firma ve kurumlar avantajlı yanlarını öne çıkaran reklamlarla tüketici nezdinde artı puan alabiliyor. Online arenada ise, böyle bir durum yoktur.

İtibarını eline alamayan kaybeder

Online dünyada, offline olan kurumların marka imajlarına yönelik suikastları önleyebilme ihtimalleri söz konusu değildir. Online dünyadaki her haberin gerçekliğe sahip olduğunu düşünmek doğru değildir. Birçok haber, abartılı ve yanlıştır. Bu nedenle, yönlendirme ve yarattığı algı da sakattır. Ancak tüketicinin bunu sorgulama ve düşünme zamanı yoktur. İyi yorumları olan, hakkında güzel fikirlere rastlanılan markanın ürünlerini alma konusunda bir eğişlim içerisine kolay şekilde girebilir. Firmaların online itibar yönetimine önem vermeleri, kendi haklarındaki yorumları takip etmek, cevaplamak, çözmek ve gereğini yapmak gibi faaliyetler içerisinde girmesini sağlayabilir. Böylece, olumsuz algıların olumluya dönüşebilmesini sağlayabilir.

İtibar Yönetimi Nedir, Neden Gereklidir?

İtibar yönetimi nasıl gerçekleşiyor?

İtibar yönetimin en önemli kaynağı, verilerin toplanması ve analiz edilmesidir. Veri yoksa, online itibarla ilgili bir proje ortaya koymak da mümkün değildir. Bunun için tüm internet mecrasının taranması ve marka hakkındaki tüm olumlu/olumsuz verilerin toplanması icap ediyor. Bu süreç, en önemli süreçtir ve başarılı bir şekilde yerine getirilmesi halinde, oluşturulacak stratejinin meyvesini vermesi mümkün olabilir. Ancak yeterli veri toplanamaması, yorum ve analiz yollarını da tıkayabilir. Bu da, online itibar yönetimini sekteye uğratabilir.

Verilerin analiz edilmesi

Verilerin toplanmasından sonra analiz edilmesi lazımdır. Kim, neden marka hakkında olumsuz açıklamalarda bulundu? Kim neden markaya övgü yağdırdı? Kim, neden ürünün fonksiyonunu icra edemediğini söyledi? Kim, neden ürünün fiyat performans açısından mükemmel olduğunu açıkladı? Kabilinden sorularla, toplanan verilerin okunması ve stratejinin belirlenmesi lazımdır. Elde edilen veriler içerisinde haksız, kurumla ilgili hakları zedeleyici, yalan ve iftira mahiyetinde bilgiler ve haberler de yer alabilir. Bunların tespit edilmesinin ardından hemen haber kaldırma işlemlerinin yerine getirilmesi lazımdır.

Haber kaldırma işlemleri yeterli değildir. Marka imajı ve prestiji hakkında internette dolaşan algıyı kırmak için içerik pazarlama çalışması yapılması icap ediyor. Bunun için blog yazıları, bültenler, postlar ve video çekimleri gibi eğlenceli ve dikkat çekici çalışmaların planlanması lazımdır. Bir takvime bağlanarak, içerik çalışmalarının etkin ve verimli olması sağlanılabilir.

Sürekli işleyen bir itibar yönetimi

Online itibar yönetimi, sürekli aktif olmalıdır. İnternet, marka hakkında yayınlanan en ufak haberin hemen tespit edilmesi ve incelenmesi gerekiyor. Şunun bilinmesi gerekiyor: Erken teşhis, hayat kurtarabilir. Erken yayınlanan haberin tespiti de, marka imajını kurtarabilir. Bunun için yazılım programlarından faydalanmak lazımdır. Uzman kurumlar tarafından icra edilen online itibar yönetimi sayesinde, her an marka hakkında yapılan haber ve içerik paylaşımları tespit edilebilir. Böylece, içeriğin kötü veya iyi olması haline göre karşı harekete geçilebilir.

İtibar yönetimi çok yönlüdür. SEO, SEM ve sosyal medya pazarlama süreçlerinin hepsini içerisine almalıdır. Böylece, çok yönlü bir çalışma modeliyle markanın imajını korunabilir. Gerektiğinde, yasal süreç ve kanuni işlemleri de içerisine dahil edebilir. Özellikle, yalan ve iftira sadedindeki haberlerin kaldırılması için hukuki süreç kaçınılmaz olabilir.

Tüm bu açıklamaların yanında ;  Online İtibar Yönetimi konusunda EKoruma’dan destek alabilirsiniz.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama