Kişisel Ve Online Marka Yönetiminde Growth Hacking

Bu Yazıyı 4 dakikada okuyabilirsiniz.

Teknolojinin ve beraberinde getirdiği kavramların sürekli olarak evrildiği ve bu yeniliklere adapte olma süresinin oldukça kısaldığı 21. yüzyılda doğru stratejileri kullanarak büyümek her kişi ve markanın ortak hedefidir. İnternet girişimciliği dünyasının son dönemde kazandığı ivme ile Start-Up firmaların piyasa içindeki etkisi de artmıştır.

Bu sebeple ki yeni kavramlardan biri olan Growth Hacking, kişisel marka ve online itibar yönetiminde bir proje çıkmadan önce gerekli optimizasyonları yapmamıza destek verdiği için gittikçe önem kazanmaktadır. Yani özetle tüm analizlerin oluşum sürecinde yapılmasıyla beraber en yüksek verim elde edilebileceğini gören kişiler ve markalar planlı büyüme stratejisini ve pazarlamasını önemsemeye başlamışlardır.

Growth Hacking Anlam Olarak Nedir Ve Neleri İçerir

Aslında yaptıkları iş profesyonel pazarlama olan Growth Hackerlar analiz yapabilme özellikleri ile diğerlerinden ayrılmaktadır.

Online pazarlama sürecinde her türlü konunun takibini gerçekleştirmeleri, test ve ölçüm yapmaları, Seo araçlarını, Google Analytics’i, viral pazarlama kanallarını, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması daha aktif kullanmaları bir adım öne geçmelerini sağlamaktadır. Genel olarak yeni başlayan online firmalar bütçe azlığı ve yeterli imkan bulamamaları sebebi ile bu yönteme başvurmakta ve büyüme planlamasını yapmaktadırlar.

online itibar

Ancak son dönemde sadece Start-Up firmalar değil bildiğimiz büyük ölçekli sosyal medya kanallarıda bu alana yatırım yapmaktadır. Bunların içlerinde; Linkedin, Twitter, Facebook gibi firmalarda yer alırken görebileceğimiz üzere firma ölçeklerinden çok hedefe yönelik çalışmak istemeleri ön plana çıkmaktadır. Buradaki en önemli hikaye ise Twitter’a aittir. İlk açıldığı dönemde sürekli olarak üye kaybeden Twitter, analize özelliklede geriye doğru yapılmasına ağırlık vermiş ve bugün ki popülerliğini bu sayede elde etmeye başlamıştır.

Growth Hacking kavramını iki bölüm halinde ele alarak incelemek daha verimli olacaktır. Öncelikle Growth yani; başlangıç aşaması olan Start-up pozisyonunda yapılması gereken büyüme metrikleri ve analizi, Hacking kısmında ise; ilerleyen süreçte elde edilen verilere dayanarak mevcut sorunlara inovatif ve geliştirilebilir çözümler bulma kısmı.

Gelişme ve pazarlamanın birbiriyle entegre halde ilerlemesi durumunda asıl verim ortaya çıkacak ve maliyet düşecektir. Burada Growth Hackerlara  bir köprü vazifesini gördüklerini söylemek doğru olacaktır. Rekabetin yoğun, piyasa şartlarının zorlayıcı olduğu bu günlerde yeniliklere açık olmak ve marka itibarını korumak önemlidir. Ayrıca ürün ile Pazar uyumunu da iyi kurmak gerekir.

Grotwh Hacking Süreçleri Nelerdir ve Ana Hatlarıyla Nasıl İlerler

Bu süreçte doğru soruları sorarak ilerlemek önemlidir. İlk olarak; nasıl müşteri çekeceğimizi ve onları nasıl aktif birer üye yapacağımız sormak gibi. Burada hedef kitleyi iyi belirleyerek başlamak ve onları da kendi içlerinde segmentlere ayırmak gereklidir ki nokta atışı yapabilelim. Ayrıca unutulmaması gereken önemli konu ise; ücretsiz takipçi alımı ve organik olmayan yöntemlerin kısa süreçli yüksek ivmesinin bizler için yanıltıcı olacağıdır.

Daha kaliteli ve bize özgü yöntemlerle ilerlemediğimiz taktirde spam kutusuna düşmemiz ve fark edilmememiz olası sonuçtur ve bu online online itibar yönetiminde en istenmeyen durumdur. Bu aşamaların sonucunda kitlemizi tanıdıysak artık hangi kanalları kullanacağımızı belirlemeliyiz. Sosyal medya arama motorları, bloglar gibi.. Eğer sitemiz ziyaret edilmeye başlandıysa artık onları üye olmaları için teşvik etmemiz gerekli.

Her ürün bir çıkar doğrultusunda talep edilir bu yüzden ki, ürünü iyi anlatmak ve o kitleye nasıl satacağını doğru analiz edebilme kısmı devreye giriyor. Bu yüzden de doğru reklamları vermemiz gerekli. Sonrasında bizi önermelerini, tekrar ve tekrar bizimle etkileşime girmek istemelerini ve mutlak beklenen sonuç olan bu işten kar elde kısmına geçilmesini sağlamak aslında tam olarak hedeflediğimiz güzergahtır.

Bunların hepsinin genel mantığı aslında doğru analiz yapmak, ürünün verimliliğini ve pazarda ki yerini ve ihtiyacı her zaman gözetmek ile ilişkilidir. Eğer ürünümüz ihtiyaca doğru çözümler üretebiliyor ve onları karşılayabiliyorsa bu işimizi başardığımızı ve bu süreci doğru yönettiğimizi gösterecektir.

Fikirler he zaman ortaya çıkacaktır, ancak ortaya çıkan bir fikri hayata geçirmek ve devamlılığını sağlayarak büyümek aslında asıl amaçtır.

Ayakları yere basan ve doğru stratejilerle devam eden her iş beraberinde verimi getirecektir. Bu yüzden ki yeni gelişim yöntemlerine açık olmalı ve tökezlediğimiz noktada uzman desteğine başvurmalıyız. Büyük oluşumları yönetmek zordur, tecrübe ve doğru algoritmayı oturtmayı gerektirir.

Yenilikçi bir ekip sizi bambaşka noktalara taşır, tamda bu noktada EKoruma ailesi olarak devreye giriyor ve hem marka yönetiminizi hem de online itibarınızı en doğru şekilde yönetiyoruz. Unutmayın başarı tesadüflerin değil, doğru atılmış adımlarla analizlerin toplamına eşittir.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama