Online itibarınız kariyerinizi nasıl etkiler?

Bu Yazıyı 7 dakikada okuyabilirsiniz.

Yeni bir iş arıyorsanız veya şu anki işinizde ilerlemek istiyorsanız, çevrimiçi itibarınızın veya başkalarına çevrimiçi olarak nasıl göründüğünüzün farkında olmanız gerekir. Daha iyisi veya kötüsü, adınız için arama sonuçlarında çıkan resimler, yorumlar ve yazılar kariyeriniz üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

2017 CareerBuilder çalışmasına göre, işverenlerin % 70’i sosyal medya profillerini kontrol ediyor ve % 69’u aday tarama sürecinin bir parçası olarak adayları Google’da arıyor. Bu, çevrimiçi paylaştığınız şeylerin (ve başkalarının hakkınızda yayınladıkları) işe alım yöneticisinin kararını etkileyebileceği anlamına gelir.

Aslında, işverenlerin % 54’ü, kişinin sosyal medyasında buldukları içerikten dolayı adayları işe almaya karşı çıkmıştır. Bu durum, özellikle 16-34 yaş arasındaki genç iş arayanlar için sıkıntılıdır; sosyal medya faaliyetlerinden dolayı 10’da 1’i iş fırsatından mahrum kalmıştır.

Bu işi aldıktan sonra bile incelemeye karşı güvende değilsiniz. Aynı CareerBuilder çalışması aynı zamanda, işverenlerin % 51’inin, mevcut çalışanlarının sosyal medya yayınlarını özel veya gizli bilgi vermediklerinden, diğer çalışanları taciz etmediklerinden ya da başka bir şekilde kanuna aykırı davranmadıklarından emin olmak için izlediğini ortaya koydu.

Ünlü vakalardan biri, bira ve şarabı tutarken çektiği tatil fotoğraflarını Facebook’ta paylaşması nedeniyle istifaya zorlanan bir öğretmeni içerir. Bu fotoğraflara eşlik eden, yakındaki bir barda “Çılgın K… Bingo oynamaya gittiğini” belirten bir yazıydı.

Online itibarınız kariyerinizi nasıl etkiler?

Başka bir örnekte, genç bir kadının, Texan pizza restoranında yeni kabul edildiği bir iş için “Yarın bu işe başlıyorum” tweetini attıktan sonra işten çıkarıldı. Maalesef işvereni bu tweeti görmüş ve ‘’Ve… hayır, bugün bu işe başlamıyorsun! Sadece seni kovdum! Parasız, işsiz hayatında başarılar!’’ tweeti atmıştır.

Çevrimiçi etkinlikleriniz gözetim altında olduğundan, çevrimiçi itibarınızın kendinizin en iyi versiyonunu sunduğundan emin olmanız gerekir; kariyerinizi artıracak sürüm – duraklatacak değil.

Çevrimiçi itibarınızın sizin hakkınızda neler söylediğini nasıl bulunabilir?

İşverenler neleri görmek istemiyor?

Çoğu işveren, sizi çevrimiçi ortamda aradıklarında sizi aramıyor; sadece özgeçmişinizde listelediğiniz referansları doğrulamaya ve şirketle iyi bir kültürel uyum sağlayıp sağlamayacağınızı görmeye çalışıyorlar.

Açıkçası, bir işveren nitelikleriniz hakkında yalan söylediğinizi tespit ederse veya biraz garip görürlerse işe alınmazsınız.

Bununla birlikte, potansiyel bir işveren adınızla ilgili Google arama sonuçlarında bunlardan herhangi birini keşfederse de işe alma şansınız büyük ölçüde azalır:

Bunlardan herhangi biri arama sonuçlarınızdaysa, işverilebilirliğinizi korumak için bunları zapt etmek  veya kaldırmak için adımlar atmanız gerekir.

Çevrimiçi itibarınızın bir yük değil varlık olduğundan emin olmanın yolları

Olumsuz bir çevrimiçi itibar, potansiyel işverenler üzerinde kötü bir ilk izlenim bırakıyor ve mevcut işvereninize karşı kişisel markanıza zarar verebilir. Neyse ki, aşağıdaki adımları izleyerek çevrimiçi görüntünüzü geliştirebilirsiniz:

Yayınlarınızı kimlerin görebileceğini sınırlayın

Sosyal medya hesaplarınızda gizlilik ayarlarını kullanarak paylaştığınız şeylere ulaşabilecek insan sayısına limit koyun. Örneğin, Facebook’ta, “Yalnızca Arkadaşlar”, “Arkadaşların Arkadaşları” veya “Herkes” arasında seçim yapabilirsiniz. Her zaman “Sadece Arkadaşlar” ı seçin. Bu şekilde, işverenler paylaştığınız şeyleri göremez.

Ancak, diğer kişilerin sizinle ilgili paylaşımları hala görünmeye devam eder. Bu nedenle, sosyal ağlarınızdaki insanlara ulaşmak ve onlardan sizin etiketlerinizi kaldırmalarını ya da sizinle ilgili düzensiz ya da uygunsuz paylaşımları kaldırmalarını istemek iyi bir fikirdir.

Göndermeden önce düşün

Lekesiz bir çevrimiçi itibara sahip olmanızı sağlamanın en iyi yolu, daha sonra pişman olabileceğiniz hiçbir şeyi yayınlamamaktır çünkü yayınladığınızda, artık o sizin kontrolünüzde değildir. Silmeye karar verseniz bile, başka birinin bilgisayarında ekran görüntüsü olarak mevcut olabilir.

“Gönder” e basmadan önce kendinize aşağıdaki soruları sorun:

Bu öğe çalışma ortamında paylaşılmaya uygun mu? Bir ofis ortamında olsaydınız, orada bulunan herkesin paylaşımınızı görmesi konusunda rahat hisseder miydiniz? Örneğin bebek yeğeninizin balkabağı Cadılar Bayramı kostümü fotoğraflarınızı paylaşmanız iyi bir şeydir. Yaramaz polis memuru Cadılar Bayramı kostümü fotoğrafları ise çevrimdışı tutulmalıdır.

Bu benim işimden şikayetçi mi? İşinizi, bu amaç için anonimlik vaat eden web sitelerinde bile kötü bir şekilde paylaşmaktan kaçının çünkü şikayetinizde kimliğinizi açığa vuran bilgileri yanlışlıkla paylaşabilirsiniz. Çalışmanızla ilgili homurdanmanız bir takım oyuncusu olmadığınızı ve konumunuza değer vermediğinizi gösteriyor.

Bu benim şirketimin itibarını incitir mi? Şu anda çalışıyorsanız, şirketinizin web sitesinde veya kişisel sosyal ağ profilinizde muhtemelen şirketinizin çevrimiçi adına ilişkilisinizdir. Bu nedenle, çevrimiçi faaliyetleriniz işvereninize yansır. Şirketinizin imajını zedeleyen içeriği paylaşmamaya dikkat edin.

Negatif içeriği kaldırın

İki tür negatif içerik vardır: paylaştığınız içerik ve sizin hakkınızda başkalarının paylaştığı içerik. Sosyal medya paylaşımlarınızı gözden geçirmek ve sorunlu yayınları silmek nispeten kolay bir iş olsa da, diğer kişilerin de içeriği kaldırmasını sağlamak çok daha zordur. Çoğu durumda, web sitelerinin sırf siz istediğiniz için içeriği silmek zorunda kalacağı yasal bir zorunluluk yoktur.

Ancak, içerik web sitesinin Hizmet Şartlarını ihlal ediyorsa veya Google’ın kaldırma politikası gereksinimlerini karşılıyorsa, kaldırılması için şansınız iyidir. Negatif içeriğin nasıl kaldırılacağı ile ilgili talimatlar için Bir makaleyi İnternet’ten nasıl kaldırırım’a bakınız.

Yanlış adres bilgisi

Adınız için arama sonuçlarında yer alan bilgilerin bir kısmı yanlışsa (örneğin, aynı ada sahip başka bir kişi hakkındaysa), başvurunuzda bunu belirtmeniz gerekir, böylece çalışmak istediğiniz şirket başkasının hatalarıyla sizi yargılamaz. Bu hataları düzeltmek için alabileceğiniz bazı şeyler de vardır, böylece gelecekteki iş öncesi kontrollerinde tekrar ortaya çıkmazlar. Daha fazla bilgi için İstihdam arka plan kontrollerinde hataların nasıl düzeltileceği makalemize bakın.

Kendi markanızı oluşturun

Negatif bir çevrimiçi itibarı onarmanın anahtarı, Google arama sonuçları sayfanızdaki istenmeyen öğeleri, yayınladığınız ve üzerinde kontrol sahibi olduğunuz içerikle aşağı yönde bastırmaktır. Sizin tarafınızdan oluşturulan şeyler, adınız için arama sonuçlarında üst sıralarda yer alma eğiliminde olduğundan,  düzenli olarak içerik yayınlamak ve güncellemek önemlidir.

İçerik oluşturmanın bazı yolları şunlardır:

Özgeçmişinizi optimize edin

Sizi arayan işverenlerin yeteneklerinizi ve başarılarınızı parlatan bilgileri bulmasını istiyorsunuz. Bunu sağlamanın bir yolu ise, özgeçmişinizin çevrimiçi olarak kolayca aranabilir ve okunması kolay olmasını sağlamaktır.

Bunu yapmanın bazı yolları:

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama