Sahte Yorumlar İçin 5 İpuçu

Bu Yazıyı 4 dakikada okuyabilirsiniz.

Sahte Bir Inceleme Mi? İşte 5 Büyük IpucuModern tüketici, harcama kararları konusunda çevrimiçi incelemelere büyük ölçüde güveniyor. Yeni bir restoran denemeden önce incelemeleri taramak ve yeni bir teknoloji parçası satın almadan önce başkalarının incelemeleri taramak aşırı derecede aldatıcı olduğu düşünülmeden yaygındır. Netflix’in daha sonra hangi diziyi izleyeceğimizi önermesine bile izin veriyoruz! Çok mantıklı, çünkü Netflix ne istediğimizi zaten biliyor, değil mi? Yazılım ve yapay zekâ, hızlı bir şekilde bilinçli bir karar vermiş gibi hissetmemizi sağlar. Ama biz gerçekten ne kadar bilgiliyiz?

Sahte Yorumlar

Kalite? Miktar?

Şaşırtıcı bir şekilde, bazen tüketicileri yönlendiren şey, gözden geçirmenin içeriğini ya da genel değerlendirmeyi değil, yalnızca çok sayıda gözden geçirmeyi azaltabilir. Psikolojik Bilimler Derneği araştırmacıları, Amazon’daki benzer telefon davalarını karşılaştırmak ve hangisini tercih edeceklerini seçmek için 120 katılımcıya görev verdi.

Katılımcılar rutin olarak en çok incelenen telefon kılıfını seçti, her iki telefon kılıfı için de puanlar oldukça düşük olsa bile. Bu, mantığa meydan okuyor – istatistikler, tüketicilerin ürünü en az incelemeyle seçmesi gerektiğini söylüyor, çünkü bu şekilde, ürünün hatalı olma ihtimali daha az olur. “Ancak çalışmalarımızdaki katılımcılar tam tersini yaptı” diyor Stanford Üniversitesi’nden araştırmacı Derek Powell “Düşük kalitede olduğunu bildiklerinden daha emin olmalarına rağmen daha popüler bir ürüne gittiler”.

İnsan hatası

Bunun gibi deneyler, zaten bildiğimiz şeyi doğrular, incelemelerin tüketici için son derece önemli olduğunu onaylar. Ancak tüketiciler sahte bir incelemeyi doğru şekilde tespit etmede ne kadar iyidir? Maalesef işletmeler için cevap şu: hiç de iyi değil. Cornell Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, 800 inceleme içinde gizlenen “fikir spam’ını” (sahte değerlendirmeler) tespit edebilecek yazılım geliştirdi. Bu incelemelerin yarısı gerçek, yarısı sahteydi. Yazılım, sahte olanların % 90’ını doğru bir şekilde tanımlayabilirken, denemeye katılan insan katılımcıların, doğru karar vermek için şansları sadece bir bozuk para atıp seçmeleri kadar vardı.

Tüketiciler incelemelerden önemli ölçüde etkilenir, ancak orijinal olanı sahte olandan ayırmak zordur. İşletmeler sahte incelemeleri tanımlamak ve kaldırmak için çok fazla çaba harcıyorlar çünkü potansiyel düşüşler korkunç olabilir. Chicago’nun merakla beklenen gurme sandviç işletmesi Grahamwich (ünlü şef Graham Elliot’un parlak fikri), herhangi birisine kapılarını açmadan önce olumsuz, sahte bir inceleme aldı! Bu istisnai bir durumdu; inceleme açıkça yanlıştı. Ancak, sinsi sahte incelemeler nasıl ortaya çıkarılır?

Beş Büyük İpucu

Bir incelemenin sahte olup olmadığını belirlemenin birçok yolu vardır, ancak burada uzmanların ve işletmelerin incelemenin sahte olup olmadığını belirlemek için kullandıkları beş ipucu verilmiştir:

1) Yöresel: Normal tüketiciler, incelemelerini karartan pazarlama ve işletme şartlarına sahip olmayacak. Bir inceleme dili aşırı derecede uzman görünüyorsa, dikkat! Aynı zamanda, inceleme çok kötü bir dil ile yazılmışsa, aynı derecede şüpheci olun.

2) ‘Miskin’ inceleme ’: Bir ürün veya hizmette birçok “bir yıldızlı” yorum olabilir, ancak daha fazla araştırma yaparsanız özellikleri eksik olacaktır. Daha fazla okumak için tıkladığınızda tüm yazılan “bu berbat!” ise, bu miskin incelemeyi yapan kişi muhtemelen olumsuz eleştiri bırakması için ödeme almıştır.

3) Bir rakipten bahsedilir: Çok öfkeli görünen bir eleştirmene kuşkuyla yaklaşın ve karşılaştırmalı olarak rakip bir ürünün veya hizmetten bahsetmesine bakın. Örneğin – “Aman Allah’ım, bu KORKUNÇTU! Ürün geldiğinde, kırılmış ve kirliydi ve bana geri ödeme yapmayı reddettiler. Onun yerine (rakip firma) bir tane daha aldım ve ALDIĞIMA ÇOK MEMNUNUM, mükemmel çalışıyor ”.

4) Tekrar eden inceleme: Birden fazla mağazaya veya bayiliğe sahip işletmeler bununla sıkça karşılaşmaktadır. Kin sahibi bir müşteri, bir şubeye ilişkin bir inceleme yazar ve daha sonra bu incelemeyi diğer tüm şubelere kopyalayıp yapıştırır (coğrafi konumlarından veya orada müşteri olup olmamalarından bağımsız olarak).

5) Kullanıcı adını kontrol edin: Kullanıcı adı ve sayfanızdaki diğer inceleme yapanların kullanıcı adının sonunda 3 rakam var mı? Bu, web sitenizde sahte incelemeler bırakan otomatik bir programa işaret edebilir.

Boyut önemli değil

Sahte incelemeler sadece küçük işletmelerin endişesi değildir; yanlış yorumlar büyük işletmelere de zarar verir.

İşler ve paylaşım ekonomileri gelişiyor ve onlara hitap eden şirketler de öyle. Sahte incelemeler yalnızca bu şirketlerin itibarını zedelemekle kalmaz, aynı zamanda kullanıcıların geçimini de doğrudan etkiler.

Ne yapılabilir?

 İşletmeler sahte veya yanlış yorumcular tarafından hedefleniyorsa, dürüstlüklerini korumak için atmaları gereken adımlar vardır. Özel bir İçerik Kaldırma şirketi olan eKORUMA, bir işletmeye zarar vermek için tasarlanmış yanlış incelemeleri ve siber kötüye kullanımı gidermede uzmanıyız. Aynı zamanda içeriği izleyebiliriz, böylece hakaret içeren linkleri hızlı bir şekilde ele alınmasını sağlayabilir ve işletmenin çevrimiçi itibarını da yönetebiliriz.

Sahte incelemeler ve içeriğin kaldırılması veya ilgili diğer konular hakkında daha fazla bilgi için, +90 212 909 5278 numaralı telefondan veya [email protected] adresinden bizimle iletişim kurabilirsiniz.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama