Sesli Arama Kullanımı Artıyor

Bu Yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz.

Google, 2016’te şaşırtıcı bir şey açıkladı: bu, sesli aramanın o yıl mobil sorgularının yüzde 20’sini oluşturduğu haberiydi.

2015’ten önce kimse sesli arama yapamıyordu. Ancak o yıl boyunca her ay, küresel çapta 50 milyardan fazla sesli arama gerçekleştirildi. Bu sayı sadece artıyorken, sesli aramanın SEO’nun şeklini değiştirmesini, cihazların işlevlerini ve genel olarak internet kullanımını değiştirmesini bekleyebilirsiniz. Bu makaleyi oluştururken de sesli aramayı kullandığımız gibi.

Sesli Aramanın Yükselişi

Yukarıda belirtilen rakamlar, hiç şüphesiz, sesli aramanın hızla arama pazarının büyük alanlarını devraldığını gösteriyor. Sesli aramanın neden bu kadar çabuk arttığını açıklamanın birkaç nedeni var. Bu nedenlerin çoğu durumsal olsa da güçlü hipotezlerdir.

Sesli Arama Kullanımı Artıyor

Bazı Dillerin Yazımı Diğerlerinden Daha Zordur

Nüfus oranı fazla, teknoloji kullanımı yüksek ve karmaşık bir dile sahip olan ülkede farklı bir giriş yönteminin orman yangını gibi yayılacağı fikri mantıklıdır.  1.3 milyardan fazla insanın yaşadığı ve birçoğunun Hintçe konuştuğu Hindistan’ı ele alalım.

Hintçe, yazması zor olan dillerden biridir ve sesli arama ülkede çok popülerdir. O kadar popüler ki, Google yerli Hint Lehçeleri ve aksanları için sesli aramayı optimize etti. Arama devi, 700’den fazla gönüllü ile beraber makine öğrenimi gerçekleştirmek ve bu dillerin kavranmasını sağlamak için zaman harcadı.

Yüksek Mobil Kullanım Yüksek Sesli Arama Hacmine Yol Açar

Bu masanın üzerindeyken size apaçık gelebilir, ama işte oradadır. Neredeyse gerçekleştirilen tüm sesli aramalar, dünyadaki her on aramadan yaklaşık ikisi mobil cihazlarda sesli olarak gerçekleştirilir. İnsanların mobil ve masaüstünde iki kat fazla zaman harcadıkları Amerika Birleşik Devletleri gibi ülkeler, sesli arama numaralarını yönlendirmektedir.

Bazı ülkelerde masaüstü bilgisayarlar hala çok yaygın kullanılmaktadır. Örneğin; Japonya gibi ülkelerde insanlar masaüstlerinde olduğu kadar mobil cihazlarla da neredeyse eşit zaman geçirme eğilimindedirler. Yinede, küresel eğilim mobil yönündedir ve Japonya’da bile gençler mobil kullanımı masaüstlerinden daha yüksek bir orana taşımaktadır.

Kullanıcılar İlk Kez Teknolojiye İlerliyor

Büyükannenize, telefon ile Google’da nasıl arama yapacağını öğrettiğinizi hayal edin. Bu muhtemelen büyük bir zaman kaybı olurdu, potansiyel olarak üzücü bir girişimden bahsetmemek için ilk olarak QWERTY klavyenin kullanımını öğretmeliyiz.

Bunların yerine, konuşmasını doğrudan metne çevirmesine izin veren küçük mikrofon düğmesini gösterin. Sadece zamandan tasarruf etmek değil, genel girdilerde daha başarılı olmasını sağlamak için.

65 yaş ve üstü yetişkinlerin mobil cihazları masa üstü bilgisayar veya geniş bant hizmeti gibi diğer cihazlardan daha fazla kullanması muhtemeldir;  mobil kullanımın yüksek oranda sesli arama kullanımına yol açtığı düşünüldüğünde, eski kullanıcıların dünya çapında neden sesli sorgu sayısını artırma olasılığının yüksek olduğu da anlaşılıyor.

Sesli Aramanı Etkisi

Sesli aramanın yükselişi ile ilgili tüm istatistikler aramanın etkisi hakkında konuşmak için çok az şey yapıyor. Örneğin, sesle arama yaparken, insanlar soru sorma eğilimindedir. Bu iletişim kurmanın doğal bir yoludur ve Cortana ya da Siri gibi sanal asistan kullanırken, sınırlı bir şekilde bile cevap verilebilir ve etkileşime girilebilir, soru sormak iyi hissettirir. Buradaki fark, bir masaüstünde arama yaparken, insanların sorguları için soru biçimleri yerine arama cümleleri kullanma eğiliminde olmasıdır.

Dahası, insanlar soru sorduklarından, sorgular sesli aramada geleneksel aramadan biraz daha uzun süre çalışma eğilimindedir. Bu, arama terimlerini belirleyen, anlam ve amaç tahmininin çok önemli olduğu SEO’da bir oyun değiştiricidir. SEO uzmanları için, daha spesifik ve ses dostu olan daha uzun arama sorguları ile oynamalısınız.

Mobilize Ol Ya Da Eve Git

Mobil cihazlar, teknolojiyle olan etkileşim şeklimizi gerçekten değiştirdi ve sesli aramanın yükselişi mobil cihazlar ile desteklendiğinden, bu bölgelerin sesli arama istatistiklerinde ön sıralarda olması şaşırtıcı değil.

Sesli aramalarda karşılaşacağınız büyük değişikliklere hazır olun- SEO’da ki değişiklikler tüm cihazların beraber değişmesine neden olur. Sesli arama devriminin tam ortasındayız ve sayıların yükselmekten başka gideceği bir yer yok!

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama