Sosyal Medya İşinizi Nasıl Etkiler?

Bu Yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz.

Eski zamanlarda işini tanıtmak isteyen insanlar, işlerini insanların en çok geçtiği yerlere kurardı. O zamanda en iyi reklam, en çok insanın geçtiği yerdi. Şimdi ise, işini tanıtmak isteyen insanlar, firmalarına özel bir sosyal medya hesabı açıp, işini bütün Dünya’ya duyurabiliyor.

Hem de hiç para vermeden! Günümüzde sosyal medya kurumlar için kesinlikle kullanılması gerekilen bir pazarlama aracı. Müşterilerinizle anlık olarak sürekli iletişim halinde olup, onlara güven vererek itibarınızı hızlı bir şekilde arttırabildiğiniz bir platform sosyal medya.

Bu yüzden kurumlar, firmalar ya da kişiler sosyal medyayı aktif olarak kullanırlarsa, çok daha fazla itibar ve maddi kazanç sahibi olabilirler. Bir çiğköfteci açıp, yalnızca mahallenize satmak yerine Sosyal Medya’da farkınızı ortaya koyarak sizi hiç tanımayan insanların ilgisini çekip, onları kendinize çekebilirsiniz.

Sosyal Medya

Peki, Sosyal Medya’ya Adım Attık. Daha Sonra Ne Yapmalıyız?

Başarılı bir sosyal medya pazarlamasında, öncelikle insanlara karşı tavırlarınızın ne olacağını belirlemelisiniz. Ciddi bir duruşa mı sahip olmak istiyorsunuz? Yoksa müşterileriyle iç içe olan bir firma mı olmak istiyorsunuz? Buna karar vermelisiniz.

Eğer genç kitleye hitap eden bir firmanız varsa müşterilerinizle samimi iletişiminiz, size karşı bir sempati kazandıracak ve müşterilerinizin sizi benimsemesini sağlayacaktır. Eğer hitap edeceğiniz kitle orta yaşlı kitleyse daha ciddi duruş yine aynı şekilde, size itibar kazandıracaktır. Bu kararınız da paylaşacağınız içeriklerin ne tür olacağında önemli rol oynayacaktır.

Daha sonra kendinize bir hedef belirleyin. Hesap oluşturup yeteri kadar insana ulaştığınızı hissedebilmek için gönderiler oluşturmak biraz zor olabilir. Bu yüzden, ulaşılabilir hedefler belirleyin, diğer işletme sayfalarına bakın ve buna göre bir ölçüt belirleyin. Her Sosyal Medya platformu aynı içeriğe aynı etkileşimi vermeyebilir.

Örneğin Instagram’da fotoğraflı içerikler ön plandayken, LinkedIn’de uzun uzun paragraflar etkileşim sağlıyor. Facebook ise bu ikisinin ortasında gidip geliyor. İçeriklerinizi kullanacağınız Sosyal Medya platformuna göre belirlemelisiniz.

Ardından, ne yayınlayacağınızı bulmanız gerekiyor. Önce, diğer firmaların içeriklerine baktınız, şimdi ise kendi özgün içeriklerinizi oluşturmanız gerekiyor. Özgün içerik oluşturmak çok zor gibi geliyor olabilir. Fakat, birkaç defa özgün içeriklerinizi oluşturduktan sonra, bu şahsi profilinizde paylaştığınız gönderiler kadar kolaylaşacak.

Başlarken, sık sorulan sorular ile ilgili içerik yazmanız, hem size zaman kazandıracaktır( sık sık aynı soruları cevaplamak zorunda kalmazsınız) hem de kurumunuz ya da firmanız bilgili bir kuruluş olarak görülür. Bu da itibarınızda gözle görülür artışlara sebep olacaktır.

Sosyal Medya’da Müşterilerinizden Uzak Kalmayın

Soruları, yorumları, endişeleri, şikayetleri çevrimiçi olarak ele alabilen markalar, ona ulaşan müşterileri etkileyebiliyor. Sorulan soruları, şikayetleri ve buna benzer birçok şeyi zamanında cevaplayan bir marka düşünün. Yalnızca bunu yapmanız bile farkınızı ortaya koyup ilgiyi üzerinize çekecektir.

Müşterilerin sorunlarıyla anlık olarak ilgilenip yorumlarını, şikayetlerini dikkate aldığınızı gösterirseniz, müşterilerin size olan sempatisi artacaktır. Bu da yakın zamanda itibar kazancı ve maddi kazanca dönüşecektir. Müşterilerinizden uzak kalmayın, aksine onlarla daha çok iç içe olun.

Kurumunuz, Firmanız Ya Da Şahsınız Hakkında Yazılan Olumsuz Yorumlar İtibarınızı Etkileyebilir!

Sosyal Medya, işinizi büyütüp geniş kitlelere yayılabilmeniz için mükemmel bir platform olmasının yanı sıra, itibarınızı kısa süre içerisinde bitirebilecek bir platformdur. Sosyal Medya siteleri gün içerisinde milyonlarca insan tarafından aktif olarak kullanılıyor.

Evet, kendinizi tanıtıp reklam yapmanız için mükemmel bir platform. Fakat, itibar kazanmanıza katlanamayan, sizi kötülemek isteyen, sizi sevmeyenler ya da size itibar kaybı yaşatmak isteyenler için de mükemmel bir platform. Özellikle firmalar hakkında yapılan olumsuz yorumlar, asılsız haberler normal içeriklerden çok daha hızlı yayılıyor.

İnsanların birçoğu da Sosyal Medya’da gördüğü birçok içeriği doğru kaynaklardan araştırmadan inandığı için, büyük itibar kaybı yaşayabilirsiniz. Bu gibi kayıpların yaşanmaması için profesyonel bir hizmet almanızı tavsiye ediyoruz.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama