Web Sitesi SEO Başarısı için 34 Tavsiye

Bu Yazıyı 7 dakikada okuyabilirsiniz.

İnternet varlığını geliştirmek isteyen tüm markalar için, SSL sertifikalarından şemaya, dost URL’leri aramaya ve daha pek çok şeyi kısaca kapsayan 34 SEO ipucunun listesi.

Site Yapısı

Pazarlamacılar, web sitelerinin yapısını ve uygulayacakları SEO stratejisini yakından takip etmelidir. Aşağıda site yapınız ile ilgili 34 ipucunun özetini bulacaksınız.

1) HTTPS :  Sitenizin güvenliği önemli bir konudur. HTTP sitelerini HTTPS protokolüne geçirmek daha iyi bir fikirdir. Müşteri ve önemli işletme bilgilerinizi korumak için başlangıç sahibi olarak, ucuz bir SSL sertifikasına yatırım yaparak sitenizin güvenliğini arttırabilirsiniz. HTTPS sitelerinin daha iyi Google sıralamalarına sahip olduğu göz önüne alındığında, e-ticaret başlangıç sahiplerinin SSL sertifikalarını etkinleştirmeleri için ödeme yapar. Web güvenliğine arttırmaya yönelik bu adım, ziyaretçilerin sitenizde güvenle işlem yapmalarını sağlar.

2) Hızlı Site :  Ayrıca, e-ticaret sayfanızın müşteri tıklamalarına hızla yanıt verdiğinden emin olmanız gerekir. Site hızı, e-ticaret SEO’nuzun başarısını belirleyebilecek önemli bir unsurdur. Sitenizden hemen çıkma oranlarını azaltmak için sayfa yükleme zamanlarını azaltabilirsiniz.

3) Dahili bağlantı, arama motorlarına sitenizi nasıl endeksleyeceğinizi gösterir. Bir sayfa ana sayfadan ne kadar uzaksa, o kadar az önemli olabilir. Bu, sayfaların çok fazla bağlantıya sahip olması gerektiği anlamına gelmez. Bu sadece içeriğin mantıksal olarak düzenlenmesi gerektiği ve sitedeki her sayfanın en az bir bağlantısı olması gerektiği anlamına gelir.

4) Geri bağlantılar :  Hemen hemen herkes bunu çok iyi biliyor, ama yine de tekrar edeceğiz. Sayfa dışı SEO’nun temelidir ve daima bağlantıları olmuştur. Bu yüzden üstün kaliteli geri bağlantılar oluşturmaya başlayın.

5) Mobil Dostu :  Araştırmalar, web trafiğinin ortalama % 50’sinden fazlasının mobil aramalardan geldiğini gösteriyor. Teknoloji ile senkronize kalmak için, e-ticaret sahiplerinin siteyi mobil ekranlar için optimize ederek bu eğilimi kullanması gerekir. Bunu yaparken, mobil sayfaların daha hızlı yüklenebilmesi için görüntüleri 70 KB’nin altında sıkıştırmaya özen göstermek gerekir. Sitenizin hızını mobil ekranlarda test etmek için harika bir araç bulmak için “google hız aracı” kelimesini arayın.

Web Sitesi SEO Başarısı için 34 Tavsiye

6) Ana Sayfa Statüsünden Kategori Sayfalarına :  İlgili içeriğe ve anahtar kelimelere sahip olarak, kategori sayfalarına ‘kişisel ana sayfa’ statüsü vermeniz de önemlidir. İyi organize edilmiş bir kategori düzeyinde gezinme, başarıyı artırabilen bir diğer önemli faktördür.

7) Meta açıklamaları TO’nuzu (Tıklama Oranı)  artırmada önemli bir rol oynar.  Ziyaretçilerin neler sunabileceğinizi görmeleri için Meta Tanımlamaları yazmaya yönelik çabalar yönlendirilmelidir. En iyi meta açıklama formülünü bulmanın harika bir yolu, onları Google Reklamları kullanarak test etmektir. Birkaç sürümü reklam olarak test edin, hangisinin en sık tıklandığını görün ve bu metni meta açıklamanızın temeli olarak kullanın.

8) Resim SEO, e-ticaret başlangıç sahiplerinin yararlı bulabileceği başka bir ipucudur. Web içeriği resimlerle desteklendiğinde, daha iyi ziyaretçi etkileşimi sağlayabilir ve ayrıca sayfanın resim aramalarında döndürülmesine neden olabilir. Bu tür içerik destekleyici görüntüler “Alt Etiketler” ve mümkün ise “Başlık Etiketleri” ile birlikte geçirilmelidir. Bu etiketler hem normal hem de görme engelli ziyaretçilerin sitenize kolayca erişmelerini sağlar.

9) Ana Başlık Etiketleri:  Başlık Etiketinizi, 60-70 karakterlik bir dize içerdiğinden emin olarak optimize etmeniz önemlidir. Uzun anahtar kelimeler, aklınıza gelmemiş olabilecek gelişmiş aramaları sunabilir. Anahtar kelimeyi Başlık Etiketi’ne eklemek, ziyaretçilerin dikkatini web sitenize çekmek için başka bir kesin yoldur. Doğru Başlık Etiketi nasıl bulunur? Yukarıda belirtilen AB test yöntemi  ile Google Reklamlarını kullanmak yardımcı olabilir.

10) Sohbet / Sohbet Robotları :  Web sitenize canlı sohbet ekleyebilirsiniz. Ancak, canlı sohbete yanıt verebilecek birisinin olması gerektiğini unutmayın. Sohbet “robotlar” son zamanlarda önemli bir şey haline geldi ve bir katılımcı bulunmadığında ziyaretçi sorularına planlı olarak cevap verebilir.

11) Breadcrumb*, site yapınızda kullanılan başka bir gezinme aracıdır. Ziyaretçilerin, web sitenizin sayısız ürün grubu, kategorisi ve bilgi sayfası arasında gezinebileceği breadcrumb vardır. Breadcrumb Google tarafından bilgi düzenlemenin bir yolu olarak önerilir. Breadcrumb tüm ürün kategorileriniz, ürün alt kategorileriniz ve ürün sayfalarınızda kullanılması önerilir.

*breadcrumb : bir sayfanın arayüzünde kolay gezinmeyi sağlayan bir çeşit gezinti menüsü

12) Sosyal Bütünleşmeler :  Ziyaretçilerin sayfalarınızı sosyal entegrasyonlarla paylaşmasına izin verebilirsiniz. Tüm ürün sayfalarınızda böyle bir seçenek belirtiniz.

13) 301 Yönlendirmeler :  Bir ürün veya sayfa yüklenmiyorsa, kalıcı 301-Yönlendirme URL’sini kullanın. Bu şekilde, bir ölü sayfa yerine, kullanıcılar otomatik olarak bir canlı sayfaya yönlendirilecektir. Ayrıca, arama motorlarına sayfanın taşındığını bildirilmesini sağlar, böylece kazandığınız hiçbir bağlantıyı kaybetmezsiniz.

14) Başlık Etiketleri : Tüm ürün sayfalarınıza başlık etiketleri ekleyin. En önemli başlık baş etiket olmalıdır. Sadece bir tane baş etiketi olmalı. Ardından, alt başlık etiketleri ekleyin. Bunların çoğuna sahip olabilirsiniz. Alt başlıklar içinde başka alt başlık etiketleri yuvalayabilirsiniz. Bu, arama motorlarının içeriği sayfa düzeyinde düzenlemelerine yardımcı olur.

15) Standart Etiketler :  Ayrıca standart bir etiket kullanmalısınız. Bu URL etiketi, her web sitesinin deneyimlediği yinelenen içerik sorununu önler. Bir arama motoru sitenizde iki veya daha fazla yerde içerik bulduğunda, hangisinin arama sonuçlarında gösterileceğine karar vermesi gerekir. Standart etiket doğru olanı bilmelerini sağlar.

16) URL Yapısı :  Ürün kategorilerini güçlendirmek için URL’lerinizin yapısına dikkat edin. Website.com/kategori/ kategori sayfanızın URL’si olmalıdır. Benzer şekilde, website.com/kategori/alt kategori/ URL biçimini kullanarak alt kategori sayfasını temsil edebilirsiniz. Ek olarak, ürün sayfası şu şekilde temsil edilebilir: website.com/kategori – alt kategori/ürün adı. Bu URL adlandırma biçimleri yalnızca kullanıcı dostu değil, aynı zamanda daha fazla trafiğe de neden olabilir, çünkü arama motoru ve kullanıcılar sayfanızın URL üzerinden ne hakkında olduğuna dair daha iyi fikir edinebilirler.

Online Marka Bilinci

17) Marka bilinirliğinizi arttırmanın en iyi yolu, alıcıların incelemelerini ve önerilerini e-mağazanızda veya web sitenizde paylaşmalarını sağlamaktır. Bu, yalnızca ürün sayfalarınızın web içeriğini arttırmaz, aynı zamanda sosyal doğrulama sağlar.

18) Tarafların siteniz için içerik oluşturduğu bir konuk blog stratejisi başlatın. Aslında, bu yazı bir konuk bloglama çabasının sonucudur. Bu, yalnızca e-mağazanıza daha fazla trafik çekmekle kalmaz, aynı zamanda markanızın çevrimiçi alışveriş yapanlar arasındaki varlığını da artırır.

19) Google Reklamları gibi ücretli arama, sonunda doğal bir satışa yol açacak olan gelişmiş marka bilinirliğinin önünü açabilir. PPC SEO’yu geliştirir mi? Hayır. Çünkü bağlantılı değiller.

20) E-mağaza sahipleri ayrıca organik bir aramayı desteklemek için ürünlerinin yanına toplanmış yıldız tabanlı incelemeler eklemek isteyebilirler. Bu, ürün ve hizmetlerin yanındaki arama sonuçlarında yıldız aramaların görünmesini sağlayabilir. Toplu değerlendirmeler bir “şema” şeklidir. Schema.org adresinde şemalar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

21) Ayrıca, e-mağazanızın ana sayfasına giren ziyaretçilere ek bilgi sağlamak amacıyla zengin parçaların sunduğu gücü de değerlendirebilirsiniz. Sitenizin arama sonuçlarında “sıfırı” almasına yardımcı olabilirler. En yaygın e-ticaret açısından zengin parçalar; kullanılabilirlik, incelemeler ve puanlamalar, etkinlikler ve ücretlendirmedir. Şema İşaretlemeleri uygulayarak zengin parçalar ekleyebilirsiniz.

22) Blogculardan çevrimiçi ürünleriniz hakkındaki görüşlerini ifade etmelerini isteyerek bir ortaklık programı başlatabilirsiniz. Bu ipucu yalnızca daha fazla satış üretmekle kalmaz, aynı zamanda e-mağazanızdaki geri dönüşleri de en azından ürünlerinizi veya hizmetlerinizi beğendikleri sürece artıracaktır.

23) İşe yarayabilecek başka bir pazarlama taktiği, endüstri alanında gerçekleşen yerel etkinlikleri araştırmak ve onlara sponsor olmaktır.

24) Çok ince yapılırsa ürün hattınıza bağlı Reddit forumlarına da katılabilirsiniz. Ancak uyarılmalıdır, Reddit kullanıcıları açık pazarlamaya iyi yanıt vermezler. Bu stratejiyi kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Üç farklı e-ticaret işiyle ilgili yukarıda belirtilen tüm ipuçlarının yanı sıra, organik trafiğinizi olumlu yönde etkileyebilecek bir dizi yararlı aracı da inceleyebilirsiniz. Aşağıda kontrol etmeniz gereken bazı SEO araçları bulunmaktadır.

25) Google Alışveriş, daha düşük bir “tıklama başı maliyet” ve diğer PPC alternatifleriyle karşılaştırıldığında daha yüksek dönüşüm oranları ile gelebilecek bir araçtır.

26) Google Trendleri, size, sitenizdeki içeriğin ve SEO kaynaklarının nereye yatırım yapılacağı konusunda fikir vererek, endüstrinizde neler olup bittiğine dair size fikir verebilir.

27) Crazy Egg aracı, web sitenizi anında daha iyi hale getirmeyi vaat ediyor.

28) Google Arama Konsolu, arama trafiği verilerini ölçmenizi sağlayarak sitenizin performansını artıran bir araçtır. Bu “olması gereken” olarak kabul edilir.

29) Çekici anahtar kelimeleri tanımlamak için Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kontrol edebilirsiniz. Popüler olsa da mükemmel değildir – sayılar bazen yükselmez.

30) Okunabilir web içeriğinizin okunabilirliğini artırır. Ancak bunu yapmaz, nasıl yapılacağını gösterir.

31) E-mağazanız ziyaretçiler arasında paylaşılması gereken görsel içeriğe sahipse, şaşırtıcı grafik tasarımlar oluşturmak için Canva’yı kullanabilirsiniz.

32) Quick Sprout(hızlıca büyümek), trafiğinizi nasıl artıracağınızı, web sitenizi nasıl iyileştirebileceğinizi ve dönüşümlerinizi nasıl artıracağınızı öğrenebileceğinizi söylüyor. Kulağa muazzam geliyor!

33) Ayrıca Quora’da kullanıcılar tarafından verilen yanıtları da inceleyebilirsiniz. Bir soru-cevap platformu olan Quora, faydalı kullanıcı görüşleri ile ürünlerinizdeki eksiklikler arasındaki boşlukları kapatmanıza yardımcı olur.

34) SEMrush, rakipleriniz tarafından kullanılan anahtar kelimeleri tanımlamak için harika bir araçtır.

Dikkat: eKoruma; Avukatlık ve Hukuk Danışmanlık Şirketi Değildir. İçeriklere Bilişim Yöntemleri ile Müdahale Eden Bir Teknoloji Şirketidir.
Bu sitedeki tüm yazı ve içerikler ekoruma danışmanlık hiz. a.ş. aittir
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] fazla bölümden oluşur ve sizin sitenizin oluşturulma şeklinin sitenizin güvenliği ve SEO (Search Engine Optimization– Arama Motoru Optimizasyonu) üzerinde çeşitli etkileri olacaktır. Temel bir web sitesi […]

eKORUMA’da İçeriğiniz Kaldırıldıktan
Sonra Ödeme Yaparsınız
eKORUMA Müşterileri Link Durumlarını Online Takip Ederler
Tüm Kredi Kartlarına 12 Aya Kadar Taksit İmkanıİyzico Alt Yapısı ile Online Ödeme

Site İçi Arama